La investigación tuvo como problema general conocer ¿Qué relación entre usos de las herramientas digitales con el acompañamiento pedagógico en la I. E. Santa Isabel del nivel de educación secundaria - Huancayo 2020? El objetivo general fue determinar la relación del uso de las herramientas digitales y el acompañamiento pedagógico en la I. E. Santa Isabel del nivel de educación secundaria - Huancayo, 2020. La Hipótesis general fue si, existe una relación positiva entre el uso de las herramientas digitales con el acompañamiento pedagógico en la I. E. Santa Isabel del nivel de educación secundaria - Huancayo, 2020. La investigación se centró en determinar entre las variables 1 en el uso de las herramientas digitales y la variable 2 el acompañamiento pedagógico. En la investigación el tipo de investigación que es correlacionar era señalar que la investigación básica se basa en teorías y teoremas que explican el acompañamiento
The general problem of the research was to know what relationship between the uses of digital tools and the pedagogical accompaniment in the Santa Isabel I.E. of the secondary education level - Huancayo 2020? The general objective was to determine the relationship between the use of digital tools and pedagogical support in the IE Santa Isabel at the secondary education level - Huancayo, 2020. The general hypothesis was yes, there is a positive relationship between the use of digital tools with Pedagogical accompaniment at the Santa Isabel School of secondary education - Huancayo, 2020. The research focused on determining among variables 1 in the use of digital tools and variable 2, pedagogical accompaniment. In the research, the type of research that is correlate was to point out that basic research is based on theories and theorems that explain the directive pedagogical